maandag 19 maart 2012

Oorlogsvrijwilligers

Dit is het kaft van "Kerels van de daad"van Willem van de Poll.
Omdat ik het programma http://gemi.st/13938015 Van Dis in Indonesië volg,.kwam ik dit boek tegen.
Ooit heel trots door moeder verteld dat mijn vader op een boek staat over Indonesië.
Het gaat om Thomas (Tom) Huijser, Bataljon Friesland
Helaas leven mijn ouders niet meer en kan ik er nu niet meer naar vragen.
Vader is overleden toen ik 14 jaar was en dan ben je daar als puber nog niet mee bezig.
Via markplaats heb ik het boek nu in mijn bezit en er staan heel veel foto's in..
Het zal wel door de leeftijd komen dat je steeds meer wilt weten over de geschiedenis van je ouders.
En het is inderdaad mijn vader, van 1946 tot 1949 naar Indonesië geweest als vrijwilliger .
Wie hier nog meer over weet mag me wel mailen.

3 opmerkingen:

Christy zei

Wel super dat je het boek zo hebt kunnen krijgen! Ben beniewd of er nog mensen zijn die je meer kunnen vertellen.

Anoniem zei

Ik herken het speldje linksonder. Ik heb er hier ook nog theelepeltjes van. Mijn vader van ook vrijwilliger daar. Hij was chauffeur van een dokter aan het front. Iets van 'E drie e rie' of zo...

*Marianne*

Rita zei

wat fijn dat je dit boek hebt kunnen bemachtigen!


groetjes Rita