maandag 26 maart 2012

Borduurdag Losser


Wat een prachtige dag hebben we gehad afgelopen zaterdag.
Al vroeg op (voor mijn doen) en door Wil gebracht naar Bolsward.
Daar stond Annalies al op de carpoolplaats met haar opgepimpte bus.
Wij (Elske en ik) ingestapt en richting Losser.
Daar had Joze met vriendinnen en mannen een prachtige dag voorelkaar gemaakt.
Uit alle richtingen kwamen er borduursters binnen.
Omdat het van dat prachtige weer was hebben we heerlijk buiten gezeten in haar gezellige tuin. Alles voorzien van koffie, thee lekkers, foute dingen en gezonde dingen.
En niet te vergeten de padosoep en de omasoep.
En veel kletsen, Dora had voor iedereen een speldenkussen gemaakt (zie dat blauwe ronde dingetje in het blikje) en gaf daar ook een workshop over, erg leuk ga het meteen proberen.
Van Sabine mochten we drie cadeautjes uitzoeken die ze had meegebracht.
Leuke bedeltjes gekocht en heerlijke patronen kunnen ruilen.
Tussendoor ook nog naar een soort hal met stoffen (ik geloof dat Joze dat een plorrenmarkt noemt) en daar leuke stofjes gekocht en twee zakken vulling. Ze staan even niet op de foto maar dat komt later wel.
Om een uur of 5 zijn we weer richting Friesland gegaan waar DH ons weer uit Bolsward op heeft gepikt en naar huis heeft gebracht.
Al met alweer een dag met een gouden randje.
Hier staan meer foto's http://bordurenjoze.blogspot.com/

8 opmerkingen:

qm zei

klinkt als een heerlijke dag, Elza, fijn dat je zo genoten hebt.
lieve groet

Dora zei

Leuke patronen heb je uitgezocht.
Ben benieuwd naar jouw speldenkussen.
Groeten, Dora

Wieke van Keulen zei

Leuk Elze, je dagje Losser. Wat heerlijk om met "ambachtsvrouwen" onder elkaar te zijn. Je "lap" is echt prachtig geworden. Tjonge wat zijn die vogelhuisjes toch leuk, maar ook die boom. Ik zal mijn overbuurman je boek laten zien. Hij is ook rond die tijd daar geweest, maar weet niet of dit hetzelfde is of dat ik me vergis. Hij weet nog veel verhalen te vertellen. Groet, Wieke

Jeanny zei

Zo ontzettend jammer dat ik heb moeten afzeggen!!!
Maar het is een gezellige dag geweest!
groetjes.

Marion zei

Elza, ik vond het ook een dag met een sterretje en ik heb ook volop genoten van jullie allemaal.

Lieve groetjes van Marion

Christy zei

Heb het verhaal en de foto's ook gezien, leuk hoor!

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat was 't gezellig hé..
zo LEUK om elkaar weer in het écht te zien..
nog superbedankt voor het lieve huisjespatroontje!
groetjes, Petra

Anoniem zei

Jullie hebben weer een prachtige dag samen gehad....en wat een geweldige mooie sampler heb je daar weer ....
grtjs,Binta