vrijdag 15 februari 2013

kleertjes voor mijn pop

Dit is dus mijn pop die altijd bij ons op de slaapkamer met het beertje op de vensterbank zit.
Kreeg ik dinsdag een zak vol lapjes en poppenkleertjes.
Dit jasje vind ik het leukst.


Hier en daar zit een naadje los en alles rook was muf.
Dus alles in een sopje en de naadjes gemaakt.
Deze is wel een beetje ouderwets.

Dit is een beetje een smal zomerjurkje.

Hier heb ik het strikje wat korter gemaakt.

Lekker warm met het koude weer.

 Dit soort jasjes droeg je in die tijd, jaren 60
Lange avond kleding.
Heel erg leuk om dit zo allemaal aangekleed te zien.
Helaas geen sokken en hemdjes en deze pop heeft maar 1 gebreide onderbroek.
Hier moet ik dus eens iets aan doen.
De schone kleertjes zitten in een doos, kunnen de meisjes mooi mee spelen.
En de pop zit nu weer in de slaapkamer bij de beer met warme kleertjes aan.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk,dat je een doos vol kleertjes hebt gekregen.Nu zit ze er warmpjes bij.
Deze pop heb ik ook en dat jasje heb ik ook voor een andere pop.
Je kunt heel makkelijk sokjes maken van een hemd-recht lapje en dan middenachter een naadje.Heeft ze voorlopig geen koude voetjes meer.
Breien is wel leuker.
succes met de poppenkleding.
groetjes,Truus uit Drenthe

Willy zei

Daar heeft ze plots een hele nieuwe garderobe. Het jasje vind ik ook het leukste staan. Groetjes,

Ans zei

Zo'n pop heb ik ook! Wat ben jij een bofferd dat je zulke leuke kleertjes hebt gekregen.

Anoniem zei

Wat een leuke poppenkleertjesshow.
Het is genieten en erg leuk.
Goede oefening het aan en uitkleden voor de meisjes.
Wij genieten mee! Groetjes, G&T.

Ivana zei

Beautiful doll is so pretty overdressed :-)

Ann zei

Wat een leuke kleertjes (blijven we in ons hart niet altijd een meisje dat met poppen en kleertjes wil spelen :-)!
Ikzelf kan altijd zwijmelen over de boeken en tijdschriften van Marie Claire Idées waarin altijd een bijlage voor poppenkleren staat (genaaid, gehaakt en gebreid).
Groetjes,
Ann