Posts tonen met het label breien. Alle posts tonen
Posts tonen met het label breien. Alle posts tonen

zondag 7 april 2013

wat mooi weer en bijna af

Beetje gek gezicht zo deze trui, maar zover zit hij inelkaar.
Nu nog iets om de armsgaten.
Voordat het weer winter gaat worden eindelijk zover af.
Vandaag de viooltjes in de bakken gezet en aan het snoeien geweest.
Er moet nog wel veel gebeuren maar dat komt nog wel.
En ook lekker in het zonnetje gezeten, de tuinstoelen staan weer buiten.

donderdag 4 april 2013

nog wat winters

Ik hoop dat we de winter nu wel gehad hebben.
Deze trui had allang af kunnen zijn maar er kwam zoveel anders tussendoor.
Maar nu wil ik even doorzetten, voor en achterpand zijn klaar.
De mouwen zitten daar gelukkig meteen aanvast.
Nu nog een bies aan de onderkant, hals en nog iets moeilijks aan de mouwen.
Probeer hem voordat het 20 graden gaat worden af te krijgen.

donderdag 8 december 2011

ja ik heb ze ook

Kreeg ik vandaag van onze lieve buurvrouw zelf gemaakte ballen.
Ik ben er zo blij mee, kan ik ook meedoen met de ballenhype.

donderdag 1 december 2011

zelf even te druk om te breien



Als je nog niets te doen hebt voor de kerst.
Dan kun je altijd nog ballen breien.
Zie even hier hoe mooi bij :wieke
Ik brei op dit moment zelf even nog niet.
http://www.garnstudio.com/julekalender.php?lang=nl
en ook nog de kerstkalender van Drops

dinsdag 30 augustus 2011

breien van ballen

Ik heb zo moeten lachen om dit plaatje.
Lijkt me een enig boek om door te lezen. Ik kwam het zomaar tegen op het internet.
http://marutska.blogspot.com/ daar is hij te koop.
De bloggers met en of zonder streepje veel sterkte dit duurt wel heel erg lang.

maandag 25 juli 2011

te groot hoesje

Dit zou een hoesje moeten worden voor een iphone.
Maar veel te groot natuurlijk, ga er wel iets anders van maken.
Of hebben jullie nog iets leuks.

zaterdag 9 juli 2011

Wildbreien in Harlingen

 Dit is zijn een paar foto's die ik vanmorgen gemaakt heb bij het ophangen van de breiwerkjes.
Vandaag begint kunst in de kerk en achter de ramen.
http://www.harlingenboeit.nl/nieuws/kunst-en-cultuur/keik-2011-kunst-evenement-in-en-om-de-kerk












We zijn al weken aan het breien en haken.
In de regen vanalles neergezet en opgehangen we hopen dat alles er morgen en volgende week nog hangt.
Rondom de Kerk en in de Kerkstraat hangen mooie lappen.
In de kerk hangt Kunst en ook nog brei en haakwerk.

zondag 3 juli 2011

even wat breien

Ze lijken wel een beetje op Nijntje, deze knuffeltjes even snel gemaakt.
Wie dit patroontje ook wil maken moet mij even mailen.
Ben morgen even weg dus het kan wat langer duren.

maandag 20 juni 2011

voetenbankje opleuken

Ooit ben ik begonnen met de Groninger meebreideken.
Nooit afgemaakt maar ik had nog wel wat lapjes liggen.
4 "leuke" uitgezocht en aanelkaar gezet.
Ik moet er nog een randje omheen haken om hem wat groter te maken.
Dan past hij mooi om mijn voetenbankje.
Is dat ook weer een beetje hip.

donderdag 28 april 2011

je kunt de bruiloft breien

Hier moet je even gaan kijken om te gillen.
Hoe bedenken ze het, in Nederland hebben we dit niet gedaan met Maxima en W.A.

http://www.lifenknitting.net/

zaterdag 9 april 2011

nog een keer wildbreien



Vandaag extra repetitie van het koor omdat we straks nogal wat optredens hebben, zie http://www.boegspetters.nl/
Omdat we langs de tobbedanser kwamen heb ik nog even een foto gemaakt van het wildbreien.
Gelukkig was het beeld nog aangekleed.
De vlaggetjes op de schepen hangen er omdat het de opening is en start van het seizoen van de bruine  vloot   http://vbzh.nl/

vrijdag 8 april 2011

Het wilde breien in Harlingen


Wat lees ik nu in de Harlinger courant, ook hier is het wild breien toegeslagen.
Donderdag 14 april kunnen we het allemaal bewonderen wat er gaat gebeuren.
Ik zal er zeker even gaan kijken.
De Tobbedanser is een beeld in Harlingen die de dame's hebben aangekleed. Helaas toen ik ging kijken was het allemaal al weg.

vrijdag 18 maart 2011

wil weer eens breien



Deze leuke Knippie lag bij onze dochter.
Dit vestje links boven wil ik proberen te maken en ook dat rose broekje is heel erg lief.
Weer even iets heel anders.

vrijdag 4 februari 2011

Flashmob in Leeuwarden

Woensdag 2 maart houdt SnB Fryslan een flashmob. Op het station van


Leeuwarden om 18.00 uur.

Hoe dit er uit gaat zien is nog onder constructie maar hierbij willen we

graag heel veel brei(st)ers uitnodigen om er aan mee te doen!

De flashmob loopt af door het plaatsen van gebreide en gehaakte bloemen op

een van te voren afgesproken plaats.

Hiermee willen we de grijze winter achter ons laten en de natuur vast wat

opfleuren en kleuren met onze vrolijke bloemen en zo al een beetje voorjaar

laten ontstaan.

Wie wil meehelpen om heel veel bloemen te breien en te haken zodat het een

grote fleurige boel gaat worden?

Mocht je zelf niet kunnen op 2 maart, maar wel willen breien/haken dan kun

je je bijdrage naar ons toesturen of langsbrengen.



Er is aandacht vanuit de pers; de Leeuwarder Courant volgt ons met de

voorbereidingen en zal verslag doen van de flashmob in tekst en beeld.



Tot ziens op 2 maart

---------------------------------------------------------

dinsdag 1 februari 2011

breien zover klaar



De poncho, mutsje slofjes en sjaaltje zijn zover klaar.
Nu nog een setje.
Zondag hoop ik dat ze het kunnen passen.

maandag 31 januari 2011

alvast wat lente


Als jullie willen kun je alvast beginnen met een klein paashaasje.
Vrolijk zo tussen de tulpjes.
Voor het patroontje mag je me mailen.

donderdag 27 januari 2011

wat breiwerkjes


Lastig om goed te zien maar dit zijn alvast 1 paar slofjes en 1 poncho nu nog een setje erbij maken.
En er horen nog mutsjes bij.
Het patroon staat in het Phildar breiboek voor baby's en voor beginnende breiers.
Het garen komt bij de zeeman vandaan.
Het is het zelfde garen alleen bruin als je jasjes die ik voor de meisjes gemaakt heb. Het berichtje dat ik nog steeds ziek ben heb ik eraf gehaald.
Iedereen heel erg bedankt voor al de lieve beterschap berichtjes.

vrijdag 12 november 2010

ben er weer

De jasjes zijn klaar en nog een beetje te groot maar dat komt best wel goed want de dame's groeien lekker.
 En dit vrolijke meisje is Kim, is het geen plaatje.
En dit popke is Femke.
Ben wel een beetje moe maar het was super.
Wat leuk om dit mee te maken.
En wat worden dit vrolijke kindjes.

zondag 7 november 2010

Leeuwarden en mutje en jasjes breien


Gistermiddag naar de Blokhuispoort geweest in Leeuwarden, dit was een gevangenis en nu was iedere cel omgebouwd als winkeltje.
Erg leuk en veel spulletjes, je krijgt veel zin om ook alles te gaan maken. En een pracht gebouw om te bekijken.
Vandaag is hij ook nog open.


En hier zijn de gebreide jasjes voor de meiskes, en een klein blauw mutsje voor India.
Ik ga strak even een paar dagen kindjes knuffelen.
Jullie zien me wel weer verschijnen.