vrijdag 13 juli 2012

misschien deze winter


In het prachtige blad http://www.quilt-en-zo.nl/  staat deze quilt.
In diverse oude nummers staan steeds een paar blokjes.
Bij www.quilterspalet.nl weten ze hier veel meer van.
Ik zit er heel erg over te denken om hier de komende winter mee te beginnen.
Mensen die nog tips hebben , ik hoor het graag.
Ik ben met dit soort dingen een beginner en moet nog veel leren.
Hoe kan ik de malletjes het beste maken?
Kan ik mijn restjes katoen hier voor gebruiken of kun je beter de stof bestellen.


11 opmerkingen:

Oude lappen zei

Dit ga ik zeker blijven volgen want ik begin in september een cursus quilten. Ken er ook nog niets van.
Fijn weekend
Liliane

Klaske zei

Hoi Elza

Kijk eens bij dit blogje van Conny
http://connysquilts.blogspot.nl/2011/02/varia-hex.html (Even kopieËren en plakken) hier heeft ze uitgelegd hoe ze de mallen heeft gemaakt, misschien heb je er wat aan.
Je kunt natuurlijk stofjes kopen, maar deze quilt is ook heel erg geschikt om je restjes te gebruiken...
Je mag me gerust mailen als je er niet uitkomt!
Groetjes Klaske
Ennuuuh als je nog restjes wilt, zeg maar wat voor kleur dan stuur ik je wat op.

marcella zei

deze quilt kan prima met restjes. Je zou kunnen beginnen met aanschaf van de achtergrondstof en de rand, alles wat daar bij past kan vervolgens in de quilt verwerkt. Mooi patroon, erg leuk om die te gaan maken, een uitdaging!

Anoniem zei

Succes met het maken van deze mooie quilt.
Iemand van onze Bee heeft het ook gemaakt-prachtig geworden.Allemaal van restjes,die ze nog had.
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria zei

Een katoentje over van een jurkje of zo, doet het ook prima hoor. Misschien is jouw streven ook wel voor elk blokje een ander kleurtje.

Succes Groetjes Ria V.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

prachtig Elza.. veel knutselplezier!

Marion zei

Een nieuwe onderneming voor Elza!!!!!. Deze quilt is prachtig. Ik heb er geen verstand van maar ongetwijfeld krijg je hier heel veel goede tips.
Succes en de lieve groetjes van Marion

Ans zei

Elza, ik ben er ook mee bezig. Mijn kleuren zijn, rood, wit, groen en een beetje zwart. De snijmallen en de kartonnetjes heb ik bij "het Quilterspalet" gekocht. het is een leuk project. Op mijn blog zie je hoe ver ik nu ben.

annie zei

ook ik ben er mee bezig
ik maak de malletjes van karton
ongeveer 120gr.
gekocht bij een boekhandel
veel succes
groetjes Annie
13 juli
\ps ook allemaal restjes

Marion B. zei

Ik heb deze quilt ook gemaakt met heel veel plezier moet ik zeggen. Ik maakte de malletjes uit zuinigheid ook zelf maar al snel bleek dat de hexagonnen lang niet even groot waren. Vooral met iets dikkere stofjes scheelt het al snel heel veel. Ik heb de kartonnetjes toen gekocht. Als je meteen de hexagonnen aan elkaar zet kan je de kartonnetjes als snel hergebruiken. Als je ze toch zelf maakt, teken het lijntje om je basismodel (gebruik steeds dezelfde) en knip binnen de lijntjes uit. Dan zijn ze weer even groot.
Heel veel plezier ermee.

Elly L zei

ik ben ook met deze quilt bezig. Ik heb de malletjes besteld bij Quilterspalet, en ik plak ze met mijn lijmstift. Daarna los maken, nadat ze aan elkaar zitten, hoef je alleen met coctailprikker tussen stof en papiertje te gaan. Werkt super. Ik doe zelf mee met de stoffenclub van Quilterspalet, je kunt er heel goed je restje van gebruiken, alleen de achtergrondstof zou ik wel een kleur gebruiken en die apart kopen.