maandag 16 juli 2012

aan de haak

Ik ben na jaren weer wat aan het haken.
Restjes opmaken, hier kan ik mee buiten zitten zonder dat alles weg waait.
Had een leuk boek uit de bibliotheek gehaald en daar probeer ik met de restjes een sprei uit te maken.
Het boek is van Stephanie Göhr, Melanie Sturm en Barbara Wilder.
Het heet Granny squares haken ( Maak het met oma's vierkantjes).
Het zijn wel knalkleuren zie ik nu op de foto.
Kijk ook maar even bij http://wiekevankeulen.blogspot.nl/ daar staat ook een mooie uitleg van de Granny's.
Ze heeft vandaag ook een prachtig verhaal over de breiwinkel in Groningen.
http://www.achterpand.nl/
Daar heb ik ook een prachtig breiboek gekocht en 1 bol garen maar dat laat ik morgen wel zien.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

dat is een leuk werkje, granny's haken

Minet zei

Ja, die Granny's haken zo lekker weg. Ben benieuwd wat je er van gaat maken. En de kleuren vind ik juist wel mooi zo bij elkaar. Lekker hip, misschien wel leuk voor je kleindochters:-)

Jeanny zei

Zoiets moet gewoon van felle kleuren gemaakt worden (vind ik).
Lieve groet.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

LEUK Elza, lekker frisse kleurtjes!

Marion zei

Leuke frisse kleurtjes gebruik je Elza, helemaal leuk.

Lieve groetjes van Marion

Wieke van Keulen zei

Wat gaaf Elza, jouw Granny's. Vooral, omdat je er een heel eigen stijl aan geeft, door alleen het centrum een andere kleur te geven. Echt een topidee. En wat haakt het heerlijk weg, hè. En wat grappig om een verwijzing naar mijn blog te zien. Tjonge, voel me net jarig, zo leuk. Haak ze! Wieke