donderdag 30 december 2010

Hartenruil



Als je heel snel bent kun je nog meedoen, tot 2 januari 2011 .
Aanmelden bij http://scrappatch.web-log.nl/scrappatch/2010/12/hartjesruil-heartswap.html Ik doe in ieder geval weer mee.
Kunnen de hartjes straks in mijn Blokkerhanger.

dinsdag 28 december 2010

uitleg mandje

Op verzoek de uitleg van het mandje.
Je maakt een borduurwerkje wat leuk in het mandje past.
Het lapje moet wel groter zijn dan het mandje.
Dat lukte bij mij niet , daarom heb ik er nog een stukje stof aangezet.
Knip een stukje karton en wasemkapvulling op maat.

Ik plak altijd met zuurvrije dubbelzijdige plakband de vulling op het karton. Plakband is bij Pipoos of witte boekhandel te koop.
Daarna zet ik het lapje eroverheen en houd ik ht op zijn plek met wat knijpers.
Met stevig garen zet ik het borduurlapje vast om het karton en de vulling.

Aan de achterkant kun je nog een stukje vilt of een leuk stofje vastmaken.
Daarna leg ik het geheel los in het mandje en klaar is hij weer.

woensdag 22 december 2010

beste wensen


2010 was voor ons een heel bijzonder jaar door de komst van onze kleindochters.
Daarom heb ik dit theekistje gemaakt.
Dit patroontje is ontworpen door Simone
http://soedidee.blogspot.com/
daar kun je het vinden.
Ik wil al de lezers van dit berichtje heel fijne kerstdagen wensen en een goed 2011, waar we weer veel leuke dingen mogen maken. Voor al de zieken en mensen die alleen zijn veel sterkte in voor hun moeilijke tijd.

vrijdag 17 december 2010

nog een mandje af



Nog een bakje gemaakt , dit patroon is een oudje van little house needleworks.
Een beetje voor de kerst en voor een verjaardag.
Het bakje komt van de winkel met de A.

woensdag 15 december 2010

boekenwurmkes




Even een prachtige foto van onze lieve popkes Kim en Femke.

dinsdag 14 december 2010

gekregen sneeuwman



Dit prachtige kussentje met lief sneeuwmannetje en kijk vooral ook even naar de vogeltjes heb ik gisteren gekregen.
Deze is gemaakt door onze lieve buurvrouw Dout.
De houten sneeuwman waar het kussentje tegenaanstaat komt van de kerstmarkt uit Leer.

maandag 13 december 2010

kertmarkten en nog meer


Het zingen op de Zoutsloter kerstmarkt was leuk en ging goed.
De kerstmarkt in Leer was ook heel erg gezellig. Kim en Femke waren er ook om hun opa te horen zingen.
Dit bakje heb ik voor de familie in Wedderveer gemaakt voor de kerst.
Het bijzondere jaar 2010.
Het patroontje is van Little House Needleworks.