maandag 15 september 2014

Elizabeth het oude Singertje

Deze oude dame had ik dus zaterdagmiddag op de kop getikt.

 
En er was een vriendelijke meneer die hem voor me thuisgebracht heeft want hij is loodzwaar en ik kon hem echt niet achterop de fiets hebben.

Dit is het plaatje met het serienummer, na enig gezoek op het internet blijkt hij uit New Jersey U.S.A. te komen uit 1902 met de schone naam Elizabeth.
Natuurlijk mist er nog van alles en moet ik er misschien nog wel eentje erbij kopen voor de onderdelen.
Ook een handleiding heb ik inmiddels gevonden.
Denk dat ik voor het echte werk wel mijn gewone naaimachine blijf gebruiken maar deze is voor de heb.
 

5 opmerkingen:

janny zei

Leuk meid, ik heb een oude singer net zoiets, bij mij was de verrassing thuis toen ik alles goed bekeek dat in het vakje nog het gebruiksaanwijzingsboekje en het originele doosje met alle onderdelen.
Een complete verrassing waar ik erg blij mee was, nu wil ik nog een origineel onderstel hebben ervoor maar dat komt ook nog wel! Eerst rumte maken in de hobbykamer hihi die staat een beetje vol, lol....
Heel veel plezier met Elizabeth!!
Groetjes Janny.

Hobbyrita zei

Prachtig ding, die wil toch iedereen als pronkstuk in huis! Pure nostalgie en heel mooi.
Grtjes, rita

Elizabeth zei

Hij is leuk, Elza! En toch ook weer iets anders dan de mijne...
Heb je hem al aan de praat?
Ik heb hem toen een beurtje laten geven bij de naaimachine handel. Maar achteraf gezien was dit misschien niet echt nodig geweest...
Leuk om neer te zetten, geniet ervan!

Marguerite zei

Ik heb zo'n zelfde machine in huis. Hij is van mijn oma geweest. Nooit op een serie nummer gelet laat staan er op gegoogled. Moet dat morgen ook maar eens doen. Kijken of die van mij ook een naam heeft. Ben benieuwd.
Groetjes Marguerite

Monica zei

Wat een super leuke aanwinst heb jij gevonden, inderdaad leuk voor de 'heb' Ik he die van mijn moeder, die doet het nog prima en leuk voor de kleinkinderen om op te naaien